26 February 2011

Monday blues.. Oncall blues..


Bagi orang lain, mereka mengalami 'Monday Blues'..
Apa tu? Hm.. ia sebenarnya perasaan malas dan rasa berat hati nak memulakan kerja pada hari Isnin (kebanyakannya hari bekerja bermula pada Isnin), setelah 2 hari cuti rehat Sabtu/Ahad di rumah/melancong.

Bagi aku.. aku ada lagi satu, 'Oncall Blues'...
Sama je, tapi berlaku sehari sebelum setiap kali tiba giliran aku onkol. Huhu..
Aku dah alaminya semalam, macam-macam yang aku fikirkan dan risaukan. Hari ni.. aku onkol lagi. Hati sentiasa berdebar-debar..

Harap2 semuanya ok..ok je. (Pagi tadi dah masukkan 2 patient ke wad)

O.. ada satu kisah aku nak ceritakan kat sini nanti.. berkenaan 'sumpahan medik'. Apa tu? Nanti aku cerita ye. Ni kawan aku, Imad, yang cadangkan agar sumpahan yang berlaku di kalangan doktor ni didedahkan di sini. Tungguu.... :-)

2 comments:

Daddy Ziyyad said...

stended tu ada palpitation semua bila nak masuk onkol..hahah

amin said...

apo nak dikato - blues gang...

Post a Comment