22 August 2011

Ape Cerita Emas Sekarang Ye?

Assalamualaikum.

Sebenarnya aku dah lama tak nengok harga emas aku. Simpan je kat bawah tanah. Tak tahu dah ape cerita emas sekarang. Pada awal Januari hari tu, rasa sedikit kecewa kerana harga emas jatuh sikit sehingga mencecah harga pada masa mula-mula beli. Tapi.. bila menjengok balik harga emas, Wah!! Terkojutz den. Dah naik mendadak harga emas. Seketul 1 dinar yang kecik yang aku beli hari tu berharga RM625 je.. sekarang dah.. RM810!!!

Alhamdulillah..

Nak tahu lebih lanjut, ikuti rencana sifu aku kat bawah ni.

Assalamualaikum,

Sedar atau tidak, sejak minggu lepas, harga emas terus melonjak mencecah USD1600 per auns. Sekali lagi rekod telah dipecahkan!! Seperti tidak pecaya kan?? Baru saja 2 minggu lepas harga emas berlegar2 dibawah paras USD1500/Oz tapi hari ini, harga emas tersebut telah mencatatkan rekod dunia :)
Jom kita tengok Analisis Harga Emas Terkini!


Ok, jika kita lihat pada graf tersebut, sebenarnya harga emas telah melonjak melebihi 1600 US Dollar per auns..!! Cuma masa saya dapat graf ni harga emas sedikit jatuh sekitar 1599 US Dollar per auns..
Bagi mereka yang mungkin terlihat harga emas pada 2 minggu lepas, iaitu pada awal bulan Julai, sebenarnya harga emas pada waktu itu agak rendah!!
Bagi mereka yang mendengar nasihat saya ketika itu, iaitu beli saja emas pada ketika itu, mereka mungkin boleh mengukir senyuman pada waktu ini..hihihi termasuk la saya..sebab ade duit lebih sket masa tu, saya beli je emas :)
nak tengok harga 2 minggu lepas?
ok jom kita tengok…
Ok, cakap dalam dollar2 ni mungkin pening kepala sket..jom kita tengok harga emas dalam Ringgit Malaysia (RM). Kita tengok harga emas terkini Public Gold.
Harga Public Gold
Public Dinar
 
Ok, sebelum tu saya nak minta maaf, sebab tak rekodkan harga pada 1 hb Julai tu..tapi seingat saya, harga emas 1 dinar yang terendah pada ketika itu adalah RM673.00 Saya harap jika ada dealer atau customer2 lain yang ade merekodkan harga emas pada ketika itu harap dapat kita kongsikan bersama disini.
Ok, apa yang saya nak cakap kat sini, perbezaan harga emas PG Sell dan PG Buy (harga kita beli emas tolak harga kita nak jual balik emas)  adalah 6%..jadi, jika kenaikkan emas telah mencecah 6%, ini bermakna, kita sebenarnya telah berada dalam keaadaan yang baik. Tak rugi tak untung lagi..tu baru 2 minggu kan?? Kalau setahun??? ok jom tengok harga emas setahun.
Nampak kan?? Harga emas untuk 1tahun?? Kenaikkan sehingga 25%!! Alhamdulillah..Syukur..Jadi, saya rasa anda jangan la tunggu lagi sampai harga emas naikk dan terus naik…mula la menyimpan sekarang..
Dah la emas kalis inflasi, lepas tu lagi lama simpan lagi menguntungkan!! Simpan la sedikit..mulakan menyimpan emas kecik2 contohnye 1 dinar..ok?? Saya bukan memaksa untuk anda beli emas tapi sekadar nak beri kesedaran untuk anda menyimpan emas yang dikatakan sebagai penyimpan nilai yang baik.
Contoh harga pada 4 Julai 2011
Menarik kan?? Cepat je harga emas naik..sebenarnya, masa harga emas tengah jatuh..semua takut nak beli betul tak??tapi sekarang tengok la..kan bagus kalau beli emas masa tu??heheeh..tapi jangan risau..masih belum terlambat untuk bertindak..sebab harga emas akan mencecah melebihi RM200/gram..boleh baca artikel saya sebelum ni ya..
Kepada peminat2 blog ini, jangan lupa join group inspirasiemas di Facebook ya :)

Sekian, Assalamualaikum..
Amir Firdaus
Master Dealer (PG000330)
012-5853035

inspirasiemas@gmail.com


1 comments:

Post a Comment