01 November 2010

Malaysia, bakal hancur dengan hiburan!

Aku bimbang sekali..
Nampaknya corak perkembangan kemajuan negaraku yg tercinta ini mulai berarah kepada kerosakan!
Aku khuatir aku dan keluargaku akan turut 'rosak' dengan persekitaran yg sudah mulai 'rosak'..

Apa yg rosak?

Rosak akhlak, rosak pemikiran kepada nafsu dan kejahatan, rosak iman, rosak harta benda (vandalisme), rosak ekonomi, rosak segala-galanya..

Kenapa?

Kerana..




Perancangan untuk menjadikan Malaysia pusat perlancongan berasaskan kelab malam dan pusat hiburan dan bakal menjanjikan 8000 peluang pekerjaan kepada rakyat Malaysia pada tahun 2020.
Rujuk ...
http://saifulislam.com/?p=8798
http://www.pemandu.gov.my/index.php?option=com_content&view=article&id=614&Itemid=133&lang=en
Aduh..
Sebenarnya aku ni bukanlah kaki politik. Memang aku tak suka pada politik. Aku selalu anggap politik kotor, tapi bila sampai peringkat macam ni.. aduh.. Mana boleh tahan, dik oi!
Sebodoh-bodoh aku pada politik pun, tapi aku masih kenal mana yg baik dan buruk. Aku masih bole nilai mana yg memberi kesan positif atau negatif.
Kalau dah sampai peringkat macam ni, aku yg tak suka politik pun akan bangun menentang!
Aku menentang kerana agama yg kucintai!
Aku melawan untuk selamatkan diri, keluarga dan masyarakat daripada kejahatan dan maksiat!

Ya Allah, apa la yg orang atasan fikir sebenarnya?? Tak da otak ke?
Dah la masyarakat yg harmoni ni dah tercemar dgn gejala-gejala negatif yg tak sudah2.. rogol, bunuh, buang bayi, hamil luar nikah, dera, dan sebagainya.. nak ditambah pulak dengan pusat2 maksiat yg bakal menyemarakkan lagi kegiatan2 tak bermoral dan binasa!?!

Aduh..
Sekali pun akan mengundang berjuta-juta ringgit keuntungan, tapi siapa yg menjadi mangsa kepada pelancong2 bernafsu binatang itu? Siapa yg akan dirogol atau dizinai oleh pelancong2 itu? Anak dara siapa yg bakal memuaskan nafsu 'binatang2' dari seluruh dunia itu?
Anak-anak dan cucu cicit perempuan kita!! (siapa berani jamin yang tak akan ada seorang pun anak perempuan Melayu menjadi mangsa jika dibina pusat2 hiburan ini?)

Aku sedih..
Tapi aku tak akan biarkan begini. Aku akan bangun menentang!

Aku minta pada kalian agar turut sama2 cari kebenaran dan menentang kejahatan. Selamatkan Malaysia agar tetap menjadi negara yg aman damai dengan jauh daripada maksiat.


DrSatriaN
"Hidup Mesti Perjuangkan Kebenaran"
Skudai, Johor.

0 comments:

Post a Comment