17 July 2011

Bila Dapat Smartphone Baru..

Assalamualaikum.

"Apa nak buat yek?"

Itulah yang aku fikir apabila kali pertama dapat Samsung Galaxy S2 ni. Bila dapat pegang kotak hitam tu, terasa seronoknya hati ni. Bila dah buka kesemua barang-barang di dalamnya, baru terfikir.. apa yang patut aku buat kali pertama buka smartphone ni?


So, my advise... charge the battery till full before any use.

Excited punya pasal, aku pun tanya pakcik Google dulu apa nak buat kali pertama buka kotak ni. So, banyak info yang syorkan supaya mengecas bateri dulu sehingga penuh. Ada juga komen-komen pengguna yang hairan kenapa smartphone mereka cepat habis bateri (dalam Forum). Tak sampai 6-8 jam dah kong. Rupa-rupanya diorang tak cas bateri dulu masa mula-mula dapat smartphone..

Aku pun cas la lama-lama.. mula cas dari pukul 10 malam. Tunggu punya tunggu, ambik masa 4 jam gak nak tunggu sampai penuh baterinya.

Then, what to do?


Daftar dengan Google account.

Then, ... tido le. Dah pukul 2 pagi dol. Hehe.. Tapi, yang penting, cuba explore applications yang dah sedia ada dalam Samsung Galaxy S2. Antara yang sempat saya explore..

...Voice Talk!
Aplikasi ni sangat berguna apabila anda mahu menghantar mesej (SMS) ketika sedang membawa kenderaan. Cukup hanya dengan menekan sekali pada ikon applikasi ini, dan sebut "Hi Galaxy". Seterusnya anda akan diberikan arahan-arahan bersuara akan apa yang anda mahu taip, dan kepada siapa anda mahu hantar.. tanpa sentuh smartphone anda. Sangat berguna, dan menjadikan pemanduan anda lebih selamat. Tapi.. app ni hanya faham bahasa English ye. Sorry for that.

..dan ada lagi. Cukupla dulu buat masa ni, mungkin saya akan ceritakan tentang kelebihan Android dan Market plak pada masa akan datang.

1 comments:

Dr K said...

kasi review sikit ya lepas dah habis godek S2 ni :)

Post a Comment