11 December 2010

Dealer Promotion - ended by 31st Disember 2010

Semalam, saya pergi seminar 'New Dealer Orientation' yg dibuat oleh Public Gold di Bandar Sunway. Oleh kerana saya telah menjadi dealer, maka saya kena ambik peluang untuk hadiri seminar yg tak sampai 3jam ni tentang tatacara jadi ejen Public Gold. 
Apa yg menariknya, mereka kata sesiapa yg menjadi dealer sebelum 31st disember 2010 adalah bertuah dan akan terus upgrade kepada Priority Dealer bermula Januari tahun depan. Sesiapa yg menjadi dealer selepas 31st disember 2010, hanya layak menjadi Dealer. 

Apa beza Dealer dgn Priority Dealer?

Berikut adalah ranking sebagai dealer Public Gold :
1. Master Dealer
2. Priority Dealer
3. Normal Dealer

Dealer akan tetap menikmati komisyen untuk setiap penjualannya, tapi pada 1% sahaja. Maknanya, macam dapat diskaun 1% la bila beli emas/perak daripada Public Gold. Tapi, tak boleh accumulate jualan untuk upgrade jadi Priority Dealer. 

Kalo Priority Dealer, komisyen 1.5% diberikan. Malah, jika berlaku jualan oleh Dealer yg dinaunginya, dia akan menikmati 0.5%. Dan, dia bole accumulate jualan untuk upgrade jadi Master Dealer.

Master Dealer memperolehi komisyen terbanyak, iaitu 2%. Dan, turut menikmati komisyen 0.5% daripada Priority Dealer di bawah naungannya. Dan, 1% jika ada Dealer di bawahnya.

Sebenarnya, apa yg penting bagi aku adalah melabur emas itu sendiri. Kerana sekarang harga emas mencanak-canak naik. Hohohoo. Tapi, sambil menyelam minum air le. Beli emas untuk diri sendiri, dapat lak komisyen. Syoknye..

Oh.. di bawah ni surat Bank Negara Malaysia pasal Public Gold ni.


DrSatrian
"Hidup Mesti Berjuang"
Tg Karang, Selangor

2 comments:

Dr K said...

sebagai dealer (tak kira pangkat), mcm mana ko promote produk(gold) ni?

DrSatriaN said...

Kat facebook. Tunjuk kat adik-beradik. Hehe. Buat kecil-kecilan je. Ni nak try promote mlalui internet lak. Hehe.

Post a Comment