09 January 2011

Bagus buku ni

Dulu, aku ada membeli sebuah buku motivasi. Masa tu, aku tengah tensen study. Stress is part and parcel of medical student life.

Jadi, adalah satu hari tu aku terbeli sebuah buku ni. Aku tak seberapa baca sangat masa tu. Tapi, dalam minggu lepas, aku terjumpa balik buku ni di celah-celah punggahan buku-buku yang lain.
Bila aku baca balik, terkenang situasi aku masa mula-mula beli buku ni. 'Lari' dari hostel ke rumah kakak, duduk bilik sorang-sorang (mengurung diri), keluar malam-malam naik motor ke kedai makan kat Bandar Tun Razak sorang-sorang, dan kadang-kadang tido selama 12 jam berterusan (cuma bangun makan & solat je).
Fuh.. macam kena MDD je aku ni. (Major Depressive Disorder). Tapi mujurlah minat aku pada buku-buku motivasi melonjakkan kembali semangat aku untuk terus berusaha. Dan terus berusaha.
Kini, usaha aku dah berjaya. Aku dah berjaya bergelar doktor yang berdaftar dan sah.
Cuma.. masalah lain pula yang menyelinap dalam hidup baru aku. Tapi, buku ini memberikan aku semangat baru. Give me an impact to rebound back!
Yap.. very nice reading book.

Summary of the book:
  • Tells you that it is possible to achieve any dream, even if you think impossible.
  • Tells you few steps to take to make sure you achieve any of your dream. 
  • Motivate you throughout the book. Very inspiring.

2 comments:

Daddy Ziyyad said...

baca buku2 motivasi ni penting bagi kita utk naikkan semangat..al maklumlah, hidup ni memang penuh dgn dugaan & stress

imad said...

bagus faatir, bagus. teruskan usaha!!

Post a Comment