22 June 2011

Tenangnye..

Assalamualaikum..

Tenang rasanya minggu ni.

Itu pun disebabkan aku tak onkol sehingga hari jumaat ni. Kali terakhir onkol adalah ahad lepas. So, just a few days of free from staying awake at night made me feel soooOOoooOo GoOD!

Can you imagine when you are having a very nice dream on the hill of Cameron Highland and suddenly.. your phone ring at the middle of night.. 2 AM, 3 AM.. and you've got no choice but to pick it up as somebody's life may on the line.. and.. head still dizzy, eyes are so lazy and very very sleeeeeepy.. and..

"Dr, ada pesakit baru masuk wad, BP dia 80/50 la, pesakit tu tak duduk diam la. Tolong datang ye Dr."
"Dr, ada sorang baby ni branula dia tercabut. Saya dah cucuk 3-4 kali tapi tak dapat. Dia ada IV drip. Dr boleh datang tak cucuk kat baby ni?"
"Dr, ada banyak la result nak review. Saya bacakan ye.. TWC 20, Hb 12, Platelet bla, bla, bla.. Camne Dr? Ok ke sume result darah tu?" (Yang ni aku dah tak dengar sangat pasal otak masih ngantuk giler tak boleh nak fikir, pastu aku jawab.. "Ergh, awak cakap ape tadi ye? Boleh ulang balik").

Dan.. biasanya, aku kena gagahkan diri jugak untuk melawan nafsu ngantuk yang teramat sangat untuk tengok pesakit sendiri sebab aku tak pasti betul ke tak apa yang nurse aku bagitau.

And, when you have to wake up while you are already exhausted in the evening previously, it is really .. argh, tension!

That's why.. I feel so good these few days when my night sleep are not disturbed.. How wonderful life it is when you can sleep without anyone ever bug on you. Isn't it? Oh, I wish I can have my life back.

Thanks for reading.

0 comments:

Post a Comment