27 June 2011

Bila Tak Tido Tengahari..

MasyaAllah.. penatnya. Hari ni, aku terpaksa bekerja berterusan tengok pesakit kat wad sehingga pukul 2.30pm memandangkan aku terpaksa menjaga 2 buah wad (perempuan dan kanak-kanak). Dan, belum pun hilang penat, aku kena kembali kerja menyiapkan kerja-kerja yang berbaki dari pagi.

Kerja aku bukanlah kerja yang duduk ofis bawah air-cond tu. Kerja aku yang berlari dari hujung wad ke hujung wad tengok masalah pesakit. Bila sorang pesakit kat sini mengadu, aku pun bergegas ke sana. Belum pun siap periksa, pesakit kat sebelah sana pula sakit perut sangat. Aduih..

Kerja aku yang tak macam orang kat ofis berair-cond. Bila tiba pukul 1 pm, okeyy rehat.. semua kerja berhenti dulu dan boleh pergi berehat. Ya.. memang diperuntukkan jam 1pm hingga 2pm adalah waktu aku berehat, tapi... kalau kerja siap. Seandainya kerja aku tak siap-siap, maka tak berehatla. Nak dikato aponyo, dah koje jaga nyawa orang, boleh kor ditangguh-tangguh.

Mano boleh dikato...

"Ooit, jantung makcik! Sekarang waktu rehat ye jantung, so jangan buek perangai sakit-sakit. Makcik dan doktor nak berehat tengahari. Ok?!!"

Atau..

"Hei hei hei perut! Sekarang waktu doktor berehat, tak boleh mencirit lagi. Nanti tunggu doktor balik baru hang dok cirit-cirit sampai terguling-guling hang punya tuan badan."

Hm..

Penat..

Penat.....

Dan, sudah pasti aku tak dapat tido tengahari. Alangkah segarnya badan kalau dapat tido sekejap pada tengahari itu walau pun seketika cuma. Alangkah..

Dan alhasilnya.. aku terbaring kelesuan di atas katil je petang ni. Tertido.. Bila dah tertido pada waktu yang tak sepatutnya ni, mula la pening kepala.. mamai..

Ya Allah.. boleh jadi gila aku nanti. Rasulullah pun dah berpesan. Ish! Kesiannya diri aku. Kerja penat-penat tapi hanya memudaratkan diri sendiri je. Tak sanggup lagi aku... Arghhhhhh!!!

0 comments:

Post a Comment