20 October 2010

Aku memang suka handphone ni!

Sejak seminggu dua ni, aku dah mula berkira-kira nak beli handphone baru.
"Ish! Susah nak bisnes ni kalo guna hp ni. Kejap-kejap line terputus, suara tersekat-sekat. Marah customer aku nanti."
Itulah..
Sebenarnya aku tak minat sgt pada hp yang canggih-manggih ni. Bagi aku, cukuplah ada alat nak berhubung je. Tu yang aku beli hp macam dalam gambar kat bawah tu, tak sampai RM100 pun.


Tapi bila otak aku dah mula berfikir nak berniaga, nak berbisnes, mula la nafsu aku cakap macam2. Lama2, mengalah jugak aku.

Ada satu ciri khas yang terdapat dalam handphone ni yang menjadi keperluan aku. Dalam bisnes aku ni, aku perlu pergi ke merata-rata tempat. Selagi aku tak berhenti kerja, aku tak punya banyak masa nak tersesat, terlajak, terbelok, ter.. ter.. untuk sampai ke destinasi. So, aku perlu alat pemandu arah atau peta.

Hehe, tapi jangan fikir aku ni kolot. Aku tak guna dah peta-peta ni. Aku bawa sekali laptop aku berserta pemacu broadband. Dalam perjalanan, aku access google map dan cari lokasi yang aku nak tuju. Sambil pandu, sambil tgk skrin laptop cari petunjuk jalan. So far, memang berguna bagi aku. Tapi leceh!

Sekejap2 tgk depan jalan, sekejap2 tgk laptop. Last2, pening gak kepala.

Akhirnya, aku buat keputusan nak beli handphone yang ada integrated navigator. So, ini lah yang menjadi pilihan aku setakat ni.

Garmin-Asus A10.



Tadi aku dah try pakai, memang best!
Insya-Allah, bila ada duit nanti, ia akan jadi milikku jua.
Hehe.

Jumpa lagi.


DrSatrian
Sg Siput, Perak.
"Hidup Mesti Membaca"


0 comments:

Post a Comment