20 October 2010

Beli buku lagi..

Alhamdulillah...

Seronoknyee....
Kalo orang rasa seronok bila dapat duit gaji, macam tu jugak la aku rasa seronok bila dapat beli buku baru..
"Ish! Nerd betul mamat ni,"
Mesti korang umpat aku, kan! Ingat aku tak tau ke?
Hahaha.

Tapi, aku tak kisah pun. Aku tetap maafkan korang, sebab aku tahu sikap dan hobi aku ni tak dikongsi sama oleh semua orang. Logik la jugak kan, tak semua orang ada hobi yang sama. Tapi, aku pesan sikit ni. Jangan la umpat orang lain sebab perbezaan yang wujud, sebabnya bila korang mengumpat, diibaratkan oleh Nabi S.A.W. sebagai memakan daging saudaranya sendiri, dan bau mulutnya busuk sekali. Wallahua'lam.

Hari ni, aku merancang nak survey handphone dan beg galas laptop. Tapi nak beli tahun depan je, tunggu bila harga handphone turun dulu (sebab PM Najib dah umumkan untuk kurangkan cukai ke atas handphone dalam Budget Negara 2011 baru-baru ni). Dalam aku jalan-jalan tu, tetiba melekat mata aku kat lot kedai MPH kat Kinta City Ipoh ni.
Bagaikan ada tarikan magnet, kaki aku terus je meluru masuk dalam kedai tu. Fuh! Hebat tul kuasa daya tarikan pelanggan kedai MPH nih. Bagaikan dipukau.
Bukan setakat tu je, malah aku terus hanyut dengan ribuan buku-buku yang tersusun rapi dalam kedai tu. Dari satu rak ke rak yang lain. Dah tak ingat penat dah. Memang kena pukau la aku ni. Berbelas-belas buku aku belek, last2 cuma 2 je yang melekat kat tangan aku.
Harga.. RM58.90. Dapat percuma voucer RM5. Murahnya... ni pada pandangan mata aku yang bagaikan dilamun cinta dengan buku2 ni.
Ish! Buku apa yang sampai buat aku jadi kemaruk ni? Aku sendiri pun pelik. Kalo nak beli baju, punya la susah. Belek berpuluh2 kali pun tak beli2 jugak. Ini komen adik perempuan aku la. Tapi kalo bab buku, dah pegang je, tak lepas2 terus sampai bawa balik rumah (beli la).

Mesti korang tertanya2 apa buku apa yang aku beli ni?
Ha.. aku akan baca dulu dan ulas dalam artikel yang lain. Buat masa ni, aku bagitau je apa tajk2 buku tu..

Orang Kaya Bertakwa, Chef Li

 "Memang buku macam ni lah yang aku sedang cari-cari sebenarnya. Alhamdulillah. Aku pasti akan jadi kaya, tapi aku tak nak tinggalkan agama."


Rahsia Web Copy, Haryzat Zulzahary


"Fuh! Aku rasa inilah buku yang paling lengkap cerita macam mana nak buat laman web untuk jana pendapatan/perniagaan. Best giler nih!"

Kupasannya akan menyusul tak lama lagi. Nantikan. Hehe.
Apapun, kalo korang dah pernah baca buku ni, boleh la bagi komen sikit2. Aku nak tau gak apa respon orang lain bila baca buku2 karangan 2 orang penulis yang memang berduit ni.
Jumpa lagi.


DrSatrian
Sg Siput, Perak
"Hidup Mesti Membaca"

0 comments:

Post a Comment